یکی از مواردی که همواره صاحبان مشاغل باید به آن توجه داشته باشند، تحریر دفاتر قانونی است که به طور مستقیم به پرداخت مالیات مربوط می شود. کاربرد اصلی این دفاتر به این منظور است که روند موارد مالی مرتبط با یک کسب و کار به طور کامل ثبت گردد تا در هنگام ارائه به اداره ی مالیات به صورت مشخص و منظم تحویل داده شوند و هیچ گونه اشتباهی در این پروسه به وجود نیاید. معمولا هر شخصی بدون داشتن اطلاعات کافی از قوانین و چگونگی تحریر دفاتر قانونی نمی تواند این کار را انجام دهد و به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل این کار را به شرکت های فعال در این زمینه برون سپاری می نمایند. سوالی که بیشتر مراجعه کنندگان می پرسند این است که اگر این دفاتر را در موعد مشخص تکمیل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟
در جواب به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه ی ارائه ی خدمات مرتبط با امور مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی باید بگوییم که:
اگر شما این کار را در زمان مشخص و با دقت لازم انجام دهید، محاسبه ی مالیات بر اساس موارد درج شده در این اسناد محاسبه می گردد ( خود اظهاری ) اما اگر این کار انجام نشود و یا بر اساس قوانین موجود برای تحریر صورت نپذیرد، مشمول مالیات ( علی الراس ) خواهید شد و این بدین معناست که اداره ی مالیات اظهارنامه ی شما را قبول نخواهد کرد و قطعا هزینه ی بیشتری باید پرداخت نمایید. از این جهت تحریر دفاتر قانونی باید توسط شخص حقیقی یا حقوقی آگاه و با تجربه انجام شود تا فاقد اشتباهات باشد و در نهایت مورد پذیرش اداره ی مالیات قرار بگیرد.
شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی حسابان پرستو با تکیه بر تجربه ی چندین ساله وبهره مندی از پرسنل و کارشناسان متخصص و مجرب آماده ی ارائه ی خدمات تحریر دفاتر قانونی در ورامین، تهران، پاکدشت، قرچک و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پرسش و پاسخ و یا بهره مندی از مشاوره ی تلفنی فقط کافی است با شماره های درج شده در این سایت تماس حاصل نمایید.
تماس با ما:
021-36299016
021-36294375
021-36278068
تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910 7547272-0936
آیدی تلگرام: mhpress@
اینستاگرام: hesabdari.hesaban@
ضرورت تحریر دفاتر قانونی چیست؟
اگر شما دارای کسب و کاری باشید که مشمول قوانین مالیاتی شود، موظف هستید که قوانین مربوطه را رعایت نمایید. به طور مثال اگر صاحب یک شرکت باشید لازم است که در پایان هر سال هر گونه اطلاعی را که از میزان درآمد و هزینه های آن سال داشته اید، در این دفاتر ثبت نمایید. تمامی رویداد های مالی مربوط به کسب و کار شما لازم است در قالب اسناد تحریر شده ( دفتر کل، روزنامه، هزینه، درآمد و … ) ثبت گردد و به اطلاع اداره ی مالیات شهر محل کار شما برسد. در واقع این یک ابزار برای ارائه ی گزارش می باشد و همانطور که گفتیم بهتر است صاحبان مشاغل خودشان این کار را انجام داده و اطلاعات لازم را در اختیار اداره ی مالیات قرار دهند. برخی از عمومی ترین نکاتی که در تحریر دفاتر قانونی باید رعایت شوند، عبارتند از:
– لازم است که رویدادهای مالی با توجه به تاریخ وقوع آنها در این دفاتر ثبت شوند.
– تمامی اطلاعات و اعداد و ارقامی که در این اسناد نوشته می شوند باید دارای درستی و صحت باشند و مطابق با آخرین صورت های مالی آن کسب و کار، یعنی حقیقی بودن و به روز بودن این دفاتر بسیار اهمیت دارد.
– نکته ی مهمی که در تحریر دفاتر قانونی باید مد نظر قرار داده شود این است که نوشته ها باید به صورت خوانا و بدون خط خوردگی باشند.
– صاحبان مشاغل تا تاریخ ۱۵ فروردین هر سال مهلت دارند تا دفاتر مذکور را تکمیل و در اختیار اداره ی مالیات قرار دهند.
تحریر دفاتر قانونی را به شرکت خدمات حسابداری حسابرسی حسابان پرستو در ورامین بسپارید.
برای تحریر دفاتر قانونی می توان از نرم افزار حسابداری کمک گرفت؛ در صورتی که از نرم افزار برای انجام حسابداری شغل خود استفاده کرده باشید، بسیاری از اطلاعات در پایگاه داده ی آن ثبت شده است و استخراج صورت های مالی در قالب گزارشات ماهیانه و … بسیار راحت تر خواهد بود. اگر پس از ثبت و ارائه ی این دفاتر به اداره ی مالیات متوجه ی وقوع اشتباهی در روند تکمیل آنها شوید تا پانزده روز فرصت دارید تا اصلاحات لازم را انجام دهید. اگر می خواهید بدون داشتن دغدغه در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل ترین اشتباهات تحریر دفاتر قانونی کسب و کار خودتان را انجام دهید، با شرکت خدمات حسابداری حسابرسی حسابان پرستو تماس بگیرید.
تماس با ما:
021-36299016
021-36294375
021-36278068
تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910 7547272-0936
آیدی تلگرام: mhpress@
اینستاگرام: hesabdari.hesaban@
بسیار ممنون از مطالب ارزشمند شما